A continuació s’ha fet una selecció de les línies temporals que resulten més fàcils de construir i que l’alumnat, amb poques instruccions, aprén a utilitzar de forma ràpida. Al final del llistat trobareu un enllaç a una pàgina web que us en mostra més i us ofereix la possibilitat d’accedir a videotutorials que us guiaran en la gestió d’algunes de les plataformes.
Plataforma | Característiques | Exemple |
![]() Dipity | - Aparença atractiva - Permet insertar qualsevol element multimèdia. - Permet uns subscripció gratuïta, però restringeix el poder convidar a altres a editar. - Inconvenients: sovint costa carregar a l'aula i incrusta massa publicitat. | Exemple: Historia de la Eurocopa |
![]() TimeRime | - Aparença atractiva. - Menú intuitiu i fàcil d'utilitzar. - Permet inserir qualsevol element multimèdia. - Si es gestionen bé les contrasenyes permet el treball col·laboratiu. - Permet el canvi d'idioma. - Es pot inserir en qualsevol plataforma virtual on volguem mostrar-la. | Exemple: Steve Jobs & Bill Gates |
![]() Timeline JS | - Lectura atractiva dels continguts de la línia - Fàcil de construir: a partir d'un full d'Excel - Permet inserir qualsevol tipus d'element. - Permet ser insertada en qualsevol plataforma o xarxa social. | Exemple: Vida de Nelson Mandela |
Tiki-Toki | - Aspecte molt atractiu - Permet visualitzar la línia temporal en 3D - La versió gratuita tan sols deixa crear 3 línies temporals. - Permet inserir text, imatge, vídeo i enllaços web. | Exemple: Historia de la Torre de Londres |
myHistro | - Permet registre gratuït. - El que fa interessant aquesta línia temporal és que obliga a localitzar en l'espai. - Accepta la incrustació d'imatges, text i vídeos. - Permet convidar per col·laborar i editar la línia, de manera que facilita el treball cooperatiu. - La línia temporal es pot visionar com un vídeo i aturar-lo per veure cada esdeveniment. | Marilyn Monroe |
![]() Més línies que podeu utilitzar | En aquest enllaç trobareu suggeriments sobre més tipus de plataformes i enllaços a videotutorials interessants. |